A reklámmenedzserek szorosan együttműködnek csapatukkal a reklámhordozók különféle formáinak létrehozásában és megvalósításában, meghatározzák a költségvetést és együttműködnek hatékony promóciós és reklámkampányok létrehozásában. A reklámmenedzserek felajánlják véleményüket a weboldalakkal és egyéb médiákkal kapcsolatban, elkészítik a hirdetési költségvetést és piackutatást indítanak.
A reklámmenedzser egyéb feladatai közé tartozik:
Reklámszerződések tárgyalása különféle reklámkampányokhoz médiacsatornákon keresztül: nyomtatott sajtó, online hirdetések, közösségi média, rádió vagy TV
A reklámkampányok eredményeinek nyomon követése azok hatékonyságának és költség-haszon arányának meghatározása érdekében
Reklám- és marketing munkatársak felvételének felügyelete
Kapcsolatok kiépítése a döntéshozókkal a különböző médiaplatformokon
Minden digitális és nyomtatott reklámhordozó áttekintése és jóváhagyása
Új stratégiák azonosítása a márka láthatóságának maximalizálása érdekében
Minden alkotás felügyelete és kiadásra való jóváhagyása
Reklámmenedzseri követelmények
A hirdetési menedzser pozíció megszerzése bizonyos követelményeket igényelhet attól függően, hogy milyen állásokra jelentkezik, beleértve:
Oktatás
A legtöbb hirdetési vezetői pozícióhoz reklám, újságírás, marketing vagy egy kapcsolódó tudományterület alapképzése szükséges. A várható kurzusok tartalmazhatnak marketinget, fogyasztói magatartást, üzletet, piackutatást, értékesítést, kommunikációt, technológiát, vizuális és digitális művészetet és fényképezést.
Tapasztalat
A reklámmenedzserek jellemzően értékesítési, reklámozási vagy marketinges munkatapasztalattal rendelkeznek, olyan pozíciókban, mint például értékesítési képviselők, beszerzési ügynökök vagy PR-szakértők. Azok, akik nem rendelkeznek hivatalos munkatapasztalattal, szakmai gyakorlaton szerezhetnek képzést. Sok reklámmenedzser belépő szintű támogatási vagy adminisztratív pozícióban kezd, mint például marketingasszisztens vagy fiatal szövegíró, és halad a tapasztalati szinteken.
Tanúsítványok
A szakmai bizonyítványok érvényesíthetik a szakember képesítését a jelenlegi és jövőbeli munkáltatók számára. A reklámmenedzserek tanúsítványokat szerezhetnek, hogy gyakorlatiasabb ismereteket szerezzenek napi feladataikról, teszteljék szakmai készségeiket és továbbléphessenek karrierjükben.